Reisverslag amerika deel 2 - Reisverslag uit Lawton, Verenigde Staten van René Foort - WaarBenJij.nu Reisverslag amerika deel 2 - Reisverslag uit Lawton, Verenigde Staten van René Foort - WaarBenJij.nu

Reisverslag amerika deel 2

Door: René van't Foort

Blijf op de hoogte en volg René

09 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Lawton

Hallo allemaal! Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn eerste verslag hier op internet zette en sinds die tijd heb ik weer de nodige tripjes gemaakt en genoeg meegemaakt voor een deel 2!

Ik zit hier nu al wat langer en kan nu echt zeggen dat ik hier mijn draai goed gevonden heb. Nu is het volgende om me goed aan te passen aan de Amerikaanse levensstijl en het echte Amerikaanse leven mee te maken en daar zijn we de afgelopen weken flink mee bezig geweest al val ik soms nog steeds van de ene in de andere verbazing. Bijvoorbeeld afgelopen zaterdag. We waren al een beetje aan het kijken geweest voor een uitgaansgelegenheid in lawton maar konden nog niks vinden. Wel had iemand het over een tent dat Scooters heette, daar gingen we dus maar naartoe. Het lag een paar kilometer buiten lawton helemaal verlaten tussen de weilanden en het zag er van buiten uit als een oude schuur. Maar we keken onze ogen uit toen we binnen kwamen, het bleek behoorlijk groot te zijn en het was net een groot bruin cafe om te zien. Toen zag ik voor het eerst hoe de locale Amerikanen uitgaan. In het midden een grote dansvloer waar er ongeveer 50 personen aan het dansen waren, dat gaat niet zoals in nederland maar iedereen was met elkaar aan het linedancen alle 50 met elkaar in de maat! Soms op countrymuziek soms zelfs op rapmuziek wat er erg grappig uitzag. Verder viel de mix van mensen op het ging van 16 tot 60 jaar en van negers tot aan de echte cowboys en rednecks. Ik vermaakte me er goed misschien ook wel omdat een fles bier hier 50 cent kost en een mixje 2 dollar kijk dat zijn nog eens prijzen!

Op een rustige zondagmiddag zijn we een keer de natuur in de buurt gaan bekijken, ik ben bij mount scott geweest en het uitzicht vanaf die berg is echt schitterend ook de verdere omgeving daar is erg mooi. Er zit ook een mooi meer bij waar je kunt zwemmen en er ook veel mensen met jetski’s en speetboten aan de gang zijn. Nooit gedacht dat op een half uurtje rijden van waar ik nu woon zulke mooie natuur te vinden was(zie ook de foto’s).

Maar niet alles is een succes ik ben ook nog naar The Wichita Falls geweest en dat klinkt heel spectaculair maar dat was gewoon een door mensen zelf aangelegde waterval van misschien 6 meter hoog. Daar waren we dus snel klaar. Er bleek echter ook een shoppingmall te zitten en daar kwamen we een paar mooie fietsen tegen die we gekocht hebben voor omgerekend 65 euro per stuk. Vanaf nu dus op de fiets naar de basis! Iedereen hier veklaard ons voor gek en vind het levensgevaarlijk maar het bevalt prima. Elke morgen weer als we naar de basis fietsen in het militaire pak trekken we enorm veel aandacht want je ziet hier niemand op de fiets en zeker geen militairen. Maar de reactie zijn goed, iedereen groet ons, zwaait of begroet ons als we hier door de straten fietsen. Inmiddels fietsen we al wat langen en zijn we bekent in de buurt. De mensen zwaaien vanuit de tuin, kinderen die naar school gaan begroeten je en zelfs de locale politie herkent ons en zwaait elke dag naar ons vanuit zijn auto. Bij de toegangspoort van de basis staan we inmiddels bekent als: The crazy dutchman who can’t affort a car!

Ook zijn we voor het eerst een lang weekend weg geweest. Het was hier namelijk laborday een soort van dag van de arbeid en daarom hadden we een weekend van 5 dagen! We hebben dat weekend gelijk maar vol gepropt met zoveel mogelijk dingen om te doen. We begonnen in San Antonio ongeveer 6 uur rijden vanaf Lawton. Daar zijn we een dagje in de stad geweest. Een prachtige stad met een hele mooie riverwalk (zie foto’s) met allemaal leuke restaurants en bars. Ongeveer 60% van de mensen daar is Mexicaans en dat zie je overal in terug in de aankleding en de livemuziek bij de restaurants enz. Ook zijn we daar gaan stappen en dat ging prima, dit lijkt veel meer op het uitgaan zoals we dat in Nederland gewent zijn en ook hier zijn de prijzen prima. De volgende dag gingen we naar Seaworld dat zit ongeveer 20 km buiten San Antonio en dat was een heel mooi park met allerlei vissoorten en pinguïns. Het hoogtepunt was een orka show (zie foto’s) het is echt ongelofelijk wat ze die beesten allemaal kunnen leren. Aan het einde van de show maakten ze een rondje lang het publiek en maakten ze een slaande beweging met hun staart. Natuurlijk zaten wij verkeerd en werden we zeiknat! De dag daarna gingen we naar corpus christie dat is een badplaats aan de golf van Mexico het was heerlijk weer met veel zon er stonden rijen palmbomen aan het strand wat al een echt vakantiegevoel geeft en het zeewater was heerlijk warm. Heel wat anders dan een tijdje eerder in Renesse! De dag erna zijn we naar de USS Lexington geweest een vliegdekschip uit de tweede wereldoorlog dat nu gebruikt wordt als een soort museum ook erg mooi om te zien(zie foto’s). De laatste nacht verbleven we in Austin en dat is een echte studentenstad met daarbij natuurlijk een bruisend nachtleven! De dag erna reden we weer naar huis en onderweg zijn we gestopt bij een restaurant we die onze sponsorfamilie getipt had. Het heette Salt lik BBQ. En dat was echt uber amerikaans. Het was een groot bbq restaurant waar je onbeperkt vlees kon eten je kon overal gaan zitten waar je wou binnen of buiten je zoekt maar iets, er was een live country band en iedereen (vooral cowboys) zat daar vlees te eten en bud light bier te drinken. Het was echt een leuke belevenis om daar een keer te eten.

Een tijdje later werden we door onze sponsor familie uitgenodigd om mee te gaan naar een festival in Duncan. Dat is een klein dorp op een half uurtje rijden vanaf lawton. Daar was een longhorn festival. Het was eigenlijk een soort wilde westen markt en stonden overal longhorn koeien te grazen(zie foto’s). Ik zijn daar met de sponsor familie en de hele klas geweest en het was er erg gezellig. Bij zulke dingen is het toch handig om een sponsorfamilie te hebben want zonder deze mensen hadden we nooit van dit soort lokale feesten afgeweten. Eens per maand wordt er bij het leerlingenbeheer een hospitality day georganiseerd. Hierbij komen de studenten samen vanuit alle landen inclusief hun sponsor families en het is dan de bedoeling om er een gezellige lunch van te maken en mensen vanuit zoveel mogelijk landen te leren kennen. Hierbij heb ik mensen leren kennen uit Duitsland, Griekenland, Saoedi Arabië, Korea, Turkije en vanuit de Arabische emiraten het leerlingen beheer zorgt voor onbeperkt pizza.

Verder is het hier nog steeds heerlijk weer met tempraturen van rond de 35 graden, gelukkig hebben we hier nu ook het zwembad ontdekt op het park en daar ben ik nu vaak te vinden na de lessen. Want ja buiten al deze tripjes die ik maak is de echte reden dat ik hier zit natuurlijk de opleiding en dit gaat tot nu toe prima. We hebben verschillende modules en bij elke module krijgen we een andere leraar. Ik zit nu in de derde module. Je kunt hier prima lachen met de leraren vooral de tweede leraar die ik had was echt een mafketel die het veel leuker vind om slap te ouwehoeren dan om les te geven, al waren de duitse collega’s iets minder enthousiast nadat hij als een nazi aan het marcheren was tijdens zijn lessen. Hij had een hekel aan duitsers en wilde dat zo duidelijk maken. Wij vonden dit natuurlijk erg grappig, de duitsers zelf iets minder. Maar tot nu heb ik hier niks te klagen ik vermaak me nog prima en dat zal vast wel zo blijven.

Dit was het alweer voor nu maar er staat nog voldoende op de planning in de komende tijd dus dan zal er zeker een vervolg komen op dit verslag.
Voor nu de groeten aan iedereen die dit leest!
Gr René.

• 09 Oktober 2013 - 20:46

Ditta:

nou rene mooie foto`s hoor
    je valt wel lekker op met zo`n fiets met z`n glow in the dark banden.
    misschien de volgende keer een maatje groter?
    en een mooie helm hoor, is dat verplicht?
    leuk verslag op naar de volgende.
    groeten van ons allemaal

• 23 Oktober 2013 - 11:17

Evert Jansen:

Ha René
    Leuk om te lezen van je belevenissen daar in Amerika.
    Machtig mooie foto's ook.
    Mooi dat je je ook in je vrije tijd goed kunt vermaken,
    blijf dat maar goed doen, voor je het weet is het weer voorbij.
    Veel succes nog verder!
    Gr Evert en de rest van Fam. Jansen

• 24 Oktober 2013 - 22:45

Rico:

Hey maatje, leuk om die verhalen zo te lezen! Krijgen we hier, zon beetje aan de andere kant van de wereld toch een beetje een idee hoe het daar is.
    Doe de groetjes aan rikkert, en hou je taai vriend! Maar zoals ik t lees komt dat helemaal goed!
    Gr Ricardo

• 31 Oktober 2013 - 17:32

Linda:

Hoi Rene!
    leuk verslag en mooie foto's! zo te zien vermaak je je goed!
    volgende x als je naar zo'n barn feest gaat moet je je cowboy hoed meenemen! of had je die hier niet aangeschaft?!
    Groetjes van ons allemaal, Kees,Linda en kids

• 07 November 2013 - 10:38

Fam. CW Teunissen:

Hoi Rene,

Wat veel dingen zie je daar en zo heel anders als bij ons dan he.

Geniet er van en laat ons meegenieten met je verhalen. Je schrijft leuk ga zo door!

Groetjes van familie Teunissen uit Lunteren

• 24 November 2013 - 00:27

Fa.j.van't Foort:

Hoi René,

Nou René , je ziet daar wel iets meer als de Goudsberg in Lunteren !

Wat een leuk verslag en mooie foto's , prachtig, vooral jij op de fiets !

Nog veel succes verder !

Groetjes van Jan, Marry en de kinderen.

• 22 December 2013 - 15:05

Fam. Teunissen:

Hoi Rene,
    Het is allemaal wel indrukwekkend wat je ziet en doet. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Als we bij opa Teunissen zijn zegt hij ook steeds: die Rene die ziet zoveel. Hij is wat trots op zijn kleinzoon!
    Op deze manier wensen wij jou goede Kerstdagen en een gezond 2014!
    Gr. Alie Teunissen en de rest

• 07 Januari 2014 - 18:12

Fam. CW Teunissen:

Hoi Rene,

Gefeliciteerd met je verjaardag! Eten jullie vandaag ook gebak en trakteren ze je daar met een leuke verrassing?
    Je hebt vast een paar leuke weken met Wendy en de jongens gehad? En nu weer verder met het laatste stukje van je opleiding. Een hele fijne dag verder en schrijf je gauw weer een stukje in je blog?

Groetjes, fam. CW Teunissen uit Lunteren

• 07 Januari 2014 - 21:59

Fam. Van 't Foort:

Ha René,

Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Fijne dag verder met elkaar!
    Hopelijk heb je een leuke vakantie gehad met Wendy, Arnold en je vriend!
    Veel succes met 'de laatste loodjes'!
    Verder nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Groeten,
    Jan, Marry en de kinderen.